K tomuto nádhernému kolu jsem se dostal úplnou náhodou na aukru. Za doslova pár drobných jsem pořídil zachovalé kolo z kvalitních součástek německé značky NSU. Hned, jak se mi dostalo do rukou, jsem věděl, že to bude mimořádný kousek.

Nejprve jsem ho celé rozebral na prvodíly. Rám si klientka přála bílý, a tak jsem ho nechal kvůli zachování jemných detailů nalakovat kvalitním autolakem. Mezitím jsem jednotlivé díly rozložil, pečlivě vyčistil a vyleštil. Velmi to pomohlo, celé kolo nakonec prokouklo. Jako u každé renovace, i tady bylo potřeba některé díly vysoustružit. Týkalo se to zejména misek a úchytů na bowdeny. Za pomoc s nejenom se soustružením dílu děkuji svému otci, který je velmi šikovný zámečník!
Prodejce si některé díly kola bohužel ponechal, a tak jsem musel pořídit nové: hliníkový kryt na řetěz značky Horn, nové duralové blatníky, přední retro světlo, šlapátka apod.

Sedlo Stadion jsem použil místo původního černého sedla. Vyžádalo si větší péči, protože nebylo v příliš dobrém stavu – celé jsem přešil pevnou voskovanou sedlářskou nití. Vnitřní kovovou konstrukci jsem rozebral, vyčistil a přeleštil. Samozřejmě jsem očistil a oživil kůži speciálními přípravky. Získala tak na omak velmi příjemný povrch a svěží barvu.

Kola jsou přepletená, protože původní chromované (!) špice už byly částečně oprýskané. Namísto nich jsou ve výpletu nové nerezové dráty. Společně s ocelovým chromovaným ráfkem, který zůstal nepoškozený, a hnědými pneumatikami Schwalbe, kola nemají chybu. Řazení má tři rychlosti a na běžný provoz po městě bohatě stačí.

Renovace mě nesmírně bavila a s celkovým vyzněním kola jsem velmi spokojen. Důležitější však pro mě je spokojenost klientky, která je z kola nadšená!

  • Základ: Dámský rám NSU, řidítka, kliky původní
  • Pohon: originální zadní náboj s protišlapnou brzdou, tří rychlostní
  • Doplňky: Bílé rukojeti Eska, retro LED světla
  • Speciální: Nerez výplety, sedlo Stadion, vyleštěný kryt řetězu Horn